Alla våra projekt börjar med ett kostnadsfritt introduktionsmöte, där en potentiell kund berättar om sin verksamhet, nuläget och visioner. Vi vill förstå verksamhetsmodellen och utmaningarna som ska lösas – inte bara på en teknisk nivå utan även på det operativa planet.
Beroende på kundens behov och budget tar vi fram ett eller flera lösningsförslag i form av förstudie. Det bästa förslaget specificeras noggrannare t.ex. genom design av användargränssnitt och prototypskisser, noggrannare kravspecificering och en projektplan.
När projektet går vidare till förverkligandefasen, håller vi regelbundna genomgångar (demotillfällen) med kunden för att visa framsteg i arbetet. Detta är viktigt, så att kunden kan ge feedback under projektets gång och påverka slutresultatet. Inom vissa gränser är det möjligt att kostnadsfritt ändra specifikationen, eftersom ny kunskap och erfarenheter som tillkommer under arbetets gång ofta leder till ändrade behov och önskemål.
Det slutgiltiga resultatet granskas tillsammans med kunden och driftsätts. Efter ibruktagningen korrigeras eventuella brister och fel på garanti, innan lösningen går in i underhållsskede. I detta livsskede kan vi övervaka lösningens funktion och prestanda, samt även göra vidareutveckling och tillägg enligt kundens önskemål.